NumLock 9 tuşu çalışmıyor

Cevapla
sansar
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 35
Kayıt: 20 Haz 2023 20:06

NumLock 9 tuşu çalışmıyor

Mesaj gönderen sansar »

Öncelikle merhaba.
Benim sorunum şu, klavyemdeki sağ NumLock bölgesindeki 9 tuşu çalışmıyor. Klavye değiştirdim yine aynı. NumLock kapatınca 9 tuşuna basınca tuşun işlevi olduğu için sayfayı değiştiriyor. Ama açınca 9 basınca çalışmıyor diğer tuşlarda sorun yok.
Sorunumu çözecek biri var mıdır?
Kullanıcı avatarı
tacettin01
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 11
Kayıt: 19 Eyl 2023 11:08

Re: NumLock 9 tuşu çalışmıyor

Mesaj gönderen tacettin01 »

sansar yazdı: 20 Haz 2023 23:47 Öncelikle merhaba.
Benim sorunum şu, klavyemdeki sağ NumLock bölgesindeki 9 tuşu çalışmıyor. Klavye değiştirdim yine aynı. NumLock kapatınca 9 tuşuna basınca tuşun işlevi olduğu için sayfayı değiştiriyor. Ama açınca 9 basınca çalışmıyor diğer tuşlarda sorun yok.
Sorunumu çözecek biri var mıdır?
Öncelikle, klavyenizin NumLock tuşunun etkin olduğundan emin olun. Klavyenizde “NumLock” yazan bir tuş arayın ve üzerine basın. Eğer klavyenizde böyle bir tuş yoksa, Fn ve F11 tuşlarına birlikte basmayı deneyin1. Bu tuşlar, NumLock bölümünü açıp kapamanızı sağlar.

Eğer NumLock tuşu etkin olduğu halde 9 tuşu çalışmıyorsa, bilgisayarınızın ayarlarını kontrol etmeniz gerekebilir. Windows 11 veya Windows 10 kullanıyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

Başlat menüsüne girin ve Ayarlar’ı açın.
Erişilebilirlik kısmına girin ve Fare seçeneğini tıklayın.
Fare Tuşları bölümünde, “Fare işaretçinizi hareket ettirmek için sayısal tuş takımını kullanın” seçeneğinin kapalı olduğundan emin olun. Eğer bu seçenek açık ise, bunu kapatın ve NumLock bölümünün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Eğer bu adımlar da işe yaramazsa, klavye sürücünüzü güncellemeniz gerekebilir. Bunu yapmak için, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

Başlat menüsüne girin ve Aygıt Yöneticisi’ni açın.
Klavyeler kategorisini genişletin ve klavyenizin modelini bulun.
Klavyenizin üzerine sağ tıklayın ve Sürücüyü Güncelleştir seçeneğini tıklayın.
Otomatik olarak güncellenmiş sürücü yazılımını ara seçeneğini tıklayın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin.
Eğer bu adımlar da işe yaramazsa, sorunun donanımsal olduğunu düşünebilirsiniz. Bu durumda, klavyenizi başka bir bilgisayarda deneyebilirsiniz. Eğer klavyeniz başka bir bilgisayarda da çalışmıyorsa, klavyenizin bozulduğunu anlayabilirsiniz.
Cevapla

“Klavye” sayfasına dön